Αυτό που έπαθε ο Milo Yiannopoulos δείχνει το δρόμο: Η περιθωριοποιήση δεν ηρωοποιεί

Αυτό που έπαθε ο Milo Yiannopoulos δείχνει το δρόμο: Η περιθωριοποιήση δεν ηρωοποιεί

Milo Yiannopoulos και Νίκος Μιχαλολιάκος

Υπήρχε μεγάλο δίλημμα τα πρώτα χρόνια της γιγάντωσης της Χρυσής Αυγής:

1. «Να τους παίζουμε ώστε να τους ξεμπροστιάσουμε ως ναζί και φασίστες, ώστε να μην τους ψηφίσει κανείς»

ή

2. «Να μην τους παίζουμε ώστε να μην αποκτήσουν ακροατήριο»

Και οι δύο εκδοχές είχαν τα προβλήματά τους. Αν τους παίζαμε όντως αποκτούσαν ακροατήριο και μπορεί να έπειθαν κόσμο. Αν δεν τους παίζαμε θα γίνονταν «μάρτυρες» και «θύματα λογοκρισίας» και θα αποκτούσαν ακόμα μεγαλύτερο κοινό – με δυο λόγια θα ηρωοποιούνταν.

Το δεύτερο πίστευαν το 2016 οι περισσότεροι, όταν ο Milo Yiannopoulos ήταν τότε στην κορυφή του κόσμου χάρη στη δημοσιότητα που είχαν οι ακραίες απόψεις του. Ότι αν τα social media τον μπλόκαραν για τα κηρύγματα μίσους του αυτός θα ηρωοποιούνταν.

Ο Milo Yiannopoulos όταν ήταν στα πάνω του κι έμοιαζε ανίκητος…

Κι όμως, τελικά έγινε το αντίθετο. Τρία χρόνια μετά, χωρίς social media, ο Yiannopoulos είναι απολυμένος από παντού, με τεράστια χρέη και χωρίς καμία απολύτως δύναμη!

Και παρακαλάει να του ξαναδώσουν τους λογαριασμούς του σε Twitter και Facebook μπας και ξαναβρει πλατφόρμα για να διαδίδει στις μάζες τις απόψεις του – ταυτόχρονα απειλεί με εμφύλιο πόλεμο:

Wild Geerters on Twitter

2016: “Deplatforming Milo is only going to make him more popular. You’re just giving him what he wants.” 2019: Milo is broke and desperate and calling for a civil war to get his Twitter and Facebook accounts back

Ναι, τελικά το να περιθωριοποιείς τους ακραίους απ’ τα social media πιάνει (και δε τους δίνει απαραίτητα αυτό που θέλουν.)

Στην Ελλάδα και σε ό,τι αφορά στην Χρυσή Αυγή, ποτέ δεν ακολουθήθηκε στιβαρά μία απ’ τις δύο εκδοχές, αλλά ένας συνδυασμός κατά το δοκούν.

Κάθε τόσο λέγαμε «αυτό ήταν, σταματάμε να ασχολούμαστε μαζί τους» αλλά μετά έκαναν κάτι εξωφρενικό που δε μπορούσες να μην το καταδικάσεις και τελικά τους έδινες πάλι βήμα απ’ την πίσω πόρτα. Κι απ’ την άλλη όταν ο Άρειος Πάγος τους επιτρέπει να ψηφιστούν και υπάρχουν 500.000 άνθρωποι που τους βάζουν στη Βουλή πώς γίνεται να κάνεις ότι δεν υπάρχουν, ειδικά όταν απειλούν τη Δημοκρατία;

Πάντως γενικά, μέχρι πριν κάποια χρόνια η Χρυσή Αυγή είχε κανονικότατη παρουσία και σε κάποια ΜΜΕ και στις ιντερνετικές πλατφόρμες των social media. Αυτό έχει μειωθεί και πρόσφατα, όμως ακόμα και τώρα υπάρχουν πισωγυρίσματα.

Διαβάστε το Η Χρυσή Αυγή στα κανάλια – Μια υπουργική απόφαση υποχρεώνει τους σταθμούς να τη διαφημίζουν για τις εκλογές και θα καταλάβετε. Όταν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ βγάζει τέτοια απόφαση (8/5/19) μετά μένει στους σταθμούς να επιλέξουν αν θα παρανομήσουν και να πρέπει να υποστούν συνέπειες. Επίσης, μπορεί ο δήμος Αθηναίων να αποφάσισε φέτος να μην παραχωρήσει περίπτερο στο κόμμα, όμως κυβερνητική αποκεντρωμένης διοίκησης Αττικής ανέτρεψε την απόφαση και τους δίνει χώρους!

Μετά την απόφαση του Facebook να μπλοκάρει οριστικά την Χρυσή Αυγή κρίνοντας το περιεχόμενο της σελίδας της ως ρατσιστικό, και ακατάλληλο ίσως το παράδειγμα του Milo Yiannopoulos να δείχνει το δρόμο και στις υπόλοιπες πλατφόρμες.


Ρεπορτάζ : Άρης Δημοκίδης Σύνδεσμος

Loading...

Άλλα τελευταία άρθρα Κατηγορίας