Δείτε τι αλλάζει φέτος στα τέλη κυκλοφορίας

Δείτε τι αλλάζει φέτος στα τέλη κυκλοφορίας

Οι ιδιοκτήτες υβριδικών οχημάτων θα κληθούν για πρώτη φορά να πληρώσουν τέλη

Σε αναμμένα κάρβουνα κάθονται οι ιδιοκτήτες ακινήτων, καθώς πλησιάζει η ώρα για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, ενώ από την 1η Σεπτεμβρίου έχει εφαρμοστεί ο νέος τρόπος υπολογισμού με βάση τις νέες μετρήσεις για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, κάτι που αναμένεται να φέρει αυξήσεις.

Αν και το τοπίο δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη, καθώς η κυβέρνηση ετοιμάζει αναπροσαρμογές, εκτιμάται ότι αρκετοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα δουν αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας του 2020 καθώς πλέον θα υπολογίζονται βάση των νέων μετρήσεων για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure).

Παράλληλα, οι ιδιοκτήτες υβριδικών οχημάτων θα κληθούν για πρώτη φορά να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας ενώ από τα τέλη απαλλάσσονται μόνο όσα αυτοκίνητα εκπέμπουν έως 90 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα.

Τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας των επιβατικών ΙΧ αυτοκινήτων, με βάσει τις εκπομπές CO2, διαμορφώνονται ως εξής (άρθρο 17 του Ν. 4346/2015 – ΦΕΚ 152 Α΄):

• 0-90 γρ. CO2 – Μηδέν ευρώ
• 91-100 γρ. CO2 – 0,90 ευρώ/ γραμμάριο
• 101-120 γρ. CO2 – 0,98 ευρώ/ γραμμάριο
• 121-140 γρ. CO2 – 1,20 ευρώ/ γραμμάριο
• 141-160 γρ. CO2 – 1,85 ευρώ/ γραμμάριο
• 161-180 γρ. CO2 – 2,45 ευρώ/ γραμμάριο
• 181-200 γρ. CO2 – 2,78 ευρώ/ γραμμάριο
• 201-250 γρ. CO2 – 3,05 ευρώ/ γραμμάριο
• Άνω των 251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ/ γραμμάριο

Αναφορικά δε με τη νέα ρύθμιση επισημαίνεται πως «η σύνδεση των τελών κυκλοφορίας με τις εκπομπές CO2, έχει υιοθετηθεί σε πολλές χώρες της Ευρώπης, με σκοπό να ωθήσει τους καταναλωτές σε αγορά όλο και περισσότερο φιλικών προς το περιβάλλον αυτοκινήτων».

Τι είναι το WLTP

Το πρωτόκολλο WLTP (Worldwide Harmonized Vehicle Test Procedure – Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων) αποτελεί μια νέα κανονιστική διαδικασία δοκιμών για τη μέτρηση των εκπομπών CO2 και την κατανάλωση καυσίμου ελαφρών οχημάτων υπό τυποποιημένες (εργαστηριακές) συνθήκες.

Το πρωτόκολλο WLTP αντικατέστησε την προηγούμενη διαδικασία δοκιμών για τη μέτρηση των εκπομπών CO2 και την κατανάλωση καυσίμου ελαφρών οχημάτων (NEDC), που είχε τεθεί σε ισχύ από το 1992. Από την 1 η Σεπτεμβρίου 2017, όλα τα νέα μοντέλα που διατίθενται στο εμπόριο για πρώτη φορά και από την 1 η Σεπτεμβρίου 2018 όλα τα οχήματα που πωλούνται, λαμβάνουν έγκριση τύπου σύμφωνα με το WLTP. Σκοπός της νέας διαδικασίας WLTP, είναι η καλύτερη απεικόνιση των πραγματικών συνθηκών χρήσης των οχημάτων καθώς και των σημερινών τεχνολογιών τους, κατά τη διαδικασία έγκρισης τύπου.

Καθορίζει αυστηρότερες συνθήκες δοκιμών και πιο δυναμικό προφίλ οδήγησης από τον προηγούμενο κύκλο NEDC που αναπτύχθηκε στη δεκαετία του ‘90. Η δομή του βασίζεται σε πραγματικά δεδομένα οδήγησης, ενώ το NEDC βασίζεται σε ένα θεωρητικό προφίλ οδήγησης. Το νέο πρωτόκολλο WLTP θα δώσει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να έχουν ακριβέστερη εικόνα της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2 του οχήματός τους.


Ρεπορτάζ : fimotro Σύνδεσμος

Άλλα τελευταία άρθρα Κατηγορίας