Οι «κάψουλες» και η προσπάθεια για ανέβασμα της αξίας της αγοράς του καφέ

Οι «κάψουλες» και η προσπάθεια για ανέβασμα της αξίας της αγοράς του καφέ

Κερδίζει έδαφος η κατανάλωση καφέ μέσω καψουλών σύμφωνα με όσα ανέφερε σε συνάντηση με δημοσιογράφος ο Γενικός Διευθυντής της Nespresso Hellas και υπεύθυνος για την Nespresso στις χώρες των Βαλκανίων, Αντώνης Αυγερόπουλος την εβδομάδα που πέρασε. Όπως τόνισε, η συμβατότητα καψουλών και μηχανών βοήθησε στο άνοιγμα συνολικά της αγοράς. «Εάν ήμασταν μόνοι μας θα πουλούσαμε λιγότερο και θα ανταποκρινόμασταν λιγότερο στις ανάγκες του καταναλωτή» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Μπορεί ακόμη η κατανάλωση του καφέ μέσω των μηχανών με κάψουλες να είναι σε μονοψήφιο ποσοστό σε σχέση με τη συνολική «πίτα» της αγοράς, ωστόσο κινείται έντονα ανοδικά. Συνολικά, δε, στη χώρα μας καταναλώνονται περίπου 5 δισ. κούπες, κάτι που βάζει την Ελλάδα στη μέση περίπου της κατάταξης των κρατών σε σχέση με την κατανάλωση καφέ.

Σύμφωνα με τον κ. Αυγερόπουλο, ο καφές έδειξε ανθεκτικότητα μέσα στην κρίση και δεν είχε μεγάλη μείωση. Μάλιστα μπορεί να υπάρχει μια πτώση της κατανάλωσης σε κούπες, όμως καταγράφεται μια αύξηση στην τελική αξία. Η αιτία ήταν ότι αυξήθηκε η κατανάλωση καφέ εκτός σπιτιού, αλλά και καφέ που έχει μεγαλύτερη τιμή. Ουσιαστικά αυξάνεται η κατανάλωση καφέδων με βάση τον espresso έναντι του φτηνού ελληνικού. Αυτό συμβαίνει ακόμη και μέσα στο σπίτι όπου η εξέλιξη με τις κάψουλες είναι ιδιαίτερα δυναμική.

Η Nespresso Hellas

Στο φόντο αυτό η Nespresso Hellas κινείται δυναμικά πάνω στη ράγες του μοντέλου που έχει χτίσει και βασίζεται στα δικά της κανάλια λιανικής και στην καθετοποιημένη διαδικασία παραγωγής και διάθεσης προϊόντος. Ήδη τα προηγούμενα χρόνια επένδυσε για να στηρίξει την παρουσία της στην αγορά πάνω από 6 εκατομμύρια ευρώ ενώ  σχεδιάζει αντίστοιχο μέγεθος επενδύσεις τα επόμενα χρόνια.

Στο πλάνο αυτό εντάσσεται η ένα «πακέτο» δράσεων για παροχή τεχνογνωσίας στα Βαλκάνια και την Κύπρο, άνοιγμα νέων καταστημάτων, αλλά και υλοποίησης ενός ολοκληρωμένου προγράμματος ανακύκλωσης που ενισχύσει την πιστότητα του καταναλωτή στο προϊόν.

Αναλυτικά, όπως ανέφερε ο κ. Αυγερόπουλος  η εταιρεία δρομολογεί το άνοιγμα επιπλέον δύο καταστημάτων τις αμέσως προσεχείς ημέρες, ανεβάζοντας στα οκτώ το σύνολο του δικτύου της που αποτελείται από Nespresso Boutique. Μέσα στο Νοέμβριο θα ανοίξει το πρώτο της κατάστημα Nespresso Boutique στην Πάτρα, ενώ την επόμενη Παρασκευή θα ανοίξει κατάστημα μέσα στο εκτπωτικό χωριό McArthurGlen στην Κάντζα Αττικής. Αυτά τα δύο νέα καταστήματα θα είναι σε νέο concept συγκριτικά με τα υπόλοιπα της εταιρείας, πιο κοντά στο look and feel των τόπων παραγωγής, ενώ βασίζονται σχεδόν εξ ολοκλήρου στην κουλτούρα βιώσιμης ανάπτυξης, με υλικά από ανακύκλωση στα τραπέζια και σε πολλές από τις συσκευές

Παράλληλα η εταιρία «ψάχνεται» για δυναμική παρουσία μέσω φυσικών σημείων σε τουριστικές περιοχές όπως η Κρήτη και δη το Ηράκλειο. Επιπλέον, στηρίζει την ενδυνάμωσή της σε επίπεδο Ομίλου προσφέροντας τεχνογνωσία σε όμορες αγορές.

«Η Κύπρος είναι μια ώριμη αγορά και έχουμε ανά κάτοικο καλή πρόσβαση με 6 σημεία. Τα Βαλκάνια είναι μια μεγάλη πρόκληση. Πέρυσι ανοίξαμε αγορά Σερβίας, Σλοβενίας, Κροατίας και φέτος ανοίγουμε τη Βουλγαρία σε ένα μήνα. Η παραγωγή φεύγει από Ελβετία και πάει στις χώρες αυτές και εμείς προσφέρουμε υποστήριξη» ανέφερε ο κ. Αυγερόπουλος σχολιάζοντας την εξωστρεφή παρουσία της Nespresso Helllas.

Αξίζει να σημειωθεί πως από το 2011 οπότε και ξεκίνησε την εμπορική της δραστηριότητα η Nespresso Hellas, τα μεγέθη της έχουν υπερδιπλασιστεί. Ο αριθμός των εργαζομένων από 34, πλέον ανέρχεται σε 140 άτομα. Οι πωλήσεις το 2018 ανήλθαν στα 24,5 εκατ. ευρώ έναντι 23,5 εκατ. ευρώ το 2017, ενώ η κερδοφορία προ φόρων έφτασε στα 800 χιλ. ευρώ..

Η ανακύκλωση

Παράλληλα η Nespresso ενισχύσει το πρόγραμμα ανακύκλωσης καψουλών της, μέσα από μια ολιστική προσέγγιση βιώσιμης ανάπτυξης. Σύμφωνα με τους στόχους που έχει θέσει έως το 2025 το 50% των καψουλών που πουλάει η Nespresso θα ανακυκλώνονται. Η εταιρεία έχει δημιουργήσει το δικό της δίκτυο ανακύκλωσης όπου μονάδες συλλογής καψουλών (ειδικοί κάδοι) έχουν τοποθετηθεί στις Nespresso Boutique αλλά και σε συνεργαζόμενα καταστήματα διανομής αλυσίδων ηλεκτρικών ειδών όπου οι καταναλωτές μπορούν να επιστρέφουν τις χρησιμοποιημένες κάψουλες. Παράλληλα αναμένεται να ξεκινήσει μια διαδικασία συλλογής των ανακυκλώσιμων υλικών μέσα από το κατ’ οίκον δίκτυο διανομής . (Κατά την παράδοση του προϊόντος θα λαμβάνονται τα ανακυκλώσιμα υλικά από τους διανομείς).

Στη συνέχεια, ο όγκος των καψουλών που συγκεντρώνεται μεταφέρεται στο Κέντρο Ανακύκλωσης Κουτιών Αλουμινίου (ΚΑΝΑΛ) της Ελληνικής Βιομηχανίας Αλουμινίου (ΕΛΒΑΛ). Εκεί, ειδικά σχεδιασμένη μηχανή ανακύκλωσης καψουλών διαχωρίζει τον καφέ από το αλουμίνιο, το οποίο στη συνέχεια ανακυκλώνεται με τεχνολογία φιλική προς το περιβάλλον από την ΕΛΒΑΛ για την παραγωγή νέων προϊόντων αλουμινίου. Τα υπολείμματα του καφέ αξιοποιούνται για την παραγωγή κομπόστας.

Στόχος αυτής της πρωτοβουλίας, είναι έως το 2020 όλοι οι καταναλωτές να έχουν τη δυνατότητα να ανακυκλώνουν τις κάψουλες της εταιρείας, ενώ έως το 2025 το 50% των καψουλών που πουλάει η Nespresso να ανακυκλώνονται. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία θέτει σε εφαρμογή μια νέα υπηρεσία που θα δώσει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να παραδίδουν στο διανομέα των καψουλών Nespresso τα υλικά προς ανακύκλωση.

Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα εφέτος εκτιμάται ότι θα ανακυκλωθούν 50% περισσότερες κάψουλες σε σχέση με πέρυσι.

Γιώργος Αλεξάκης


Ρεπορτάζ : georgiou@reporter.gr (Γιώργος Γεωργίου) Σύνδεσμος

Άλλα τελευταία άρθρα Κατηγορίας