Ο ρόλος της ψυχολογίας στις σχέσεις

Ο ρόλος της ψυχολογίας στις σχέσεις

Ο ρόλος της ψυχολογίας στις σχέσεις

Όταν είσαι σε κακή διάθεση, όλα μοιάζουν να είναι θλιβερά και άσχημα και αυτό έχει επίπτωση και στις σχέσεις σου.

Από την άλλη μια σχέση που δεν πάει καλά θα σε κάνει να αισθάνεσαι λυπημένος και ενδεχομένως αγχωμένος.

Είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχει ισχυρή σχέση μεταξύ διάθεσης και σχέσεων.

Πρόκειται για έναν κύκλο αλληλεπίδρασης. Η ψυχολογία επηρεάζει την ποιότητα της σχέσης σου και τα χαρακτηριστικά της σχέσης επηρεάζουν την ψυχολογία.

Με άλλα λόγια η κακή ψυχολογία, θα σε κάνει να μην δίνεις την πρέπουσα σημασία στη σύντροφο σου, να εκνευρίζεσαι πιο εύκολα και να μην απολαμβάνεις τις στιγμές μαζί της. Ταυτόχρονα, προβλήματα στη σχέση, όπως συχνές διαμάχες, έλλειψη επικοινωνίας και δυσκολία στην επίλυση προβλημάτων μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα στη διάθεση και στην ψυχολογία σου.

Αν η διάθεση σου είναι μονίμως κακή, θα δυσκολευτείς πολύ να δημιουργήσεις μια υγιή σχέση.

Χωρίς να το καταλαβαίνεις, θα διώχνεις τις γυναίκες μακριά ή θα μειώνεις τον αρχικό ενθουσιασμό τους.

Τι Λένε οι Έρευνες για τον Ρόλο της Ψυχολογίας στις Σχέσεις;

Έχουν διεξαχθεί έρευνες σχετικά με το θέμα και φαίνεται ότι άνθρωποι με συμπτώματα κατάθλιψης, τείνουν να θεωρούν ότι οι σχέσεις τους δεν τους ικανοποιούν και εκνευρίζονται πολύ έντονα με τους συντρόφους του, ακόμη και σε περιπτώσεις που δεν θα έπρεπε.

Παράλληλα, έχουν την τάση να ρίχνουν το φταίξιμο στους άλλους και να κλείνονται στον εαυτό τους συναισθηματικά, κάθε φορά που αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα, αντί να στραφούν προς την σύντροφο τους ή τους οικείους τους, για να το επιλύσουν.

Αντίστοιχα, οι σύντροφοι αισθάνονται συναισθηματικά απομονωμένοι και καλούνται συχνά να επιλύσουν μόνοι τους τα όποια προβλήματα.

Γενικώς έχει παρατηρηθεί αυτό που ονομάζεται αγχώδης τύπος προσκόλλησης. Οι άνδρες που βιώνουν άγχος τείνουν να απορρίπτουν τη σύντροφό τους τους, η οποία με τη σειρά της επειδή είναι ευαίσθητη στην απόρριψη, αρχίζει να αμφισβητεί την ποιότητα της σχέσης.

Όταν εσύ ή η σύντροφος σου είστε αγχωμένοι και σε κατάσταση στρες, η κανονική ζωή, γίνεται όλο και πιο δύσκολη.

Δυσκολεύεσαι να δεις τι είναι καλό για τη σχέση και ως εκ τούτου είτε κλείνεσαι συναισθηματικά( αυτό παρατηρείται στους άντρες) και η γυναίκα ρίχνει το φταίξιμο στον εαυτό της.

Πώς θα Καταλάβεις ότι η Ψυχολογία σου Επηρεάζει τις Σχέσεις Σου;

Για να μπορέσεις να αντιμετωπίσεις μια κατάσταση πρέπει να μπορείς να την αναγνωρίσεις.

Παρακάτω θα διαβάσεις εν συντομία τα κυριότερα σημάδια που θα σου δείξουν ότι η διατήρηση κακής ψυχολογίας επηρεάζει τις σχέσεις σου:

  1. Η σεξουαλική ζωή μειώνεται ή εξαφανίζεται
  2. Αισθάνεσαι ότι δεν υπάρχει καμία ελπίδα για τη σχέση σου
  3. Δυσκολεύεσαι να αντιμετωπίσεις τα αρνητικά σου συναισθήματα
  4. Στρέφεσαι στην κατανάλωση αλκοόλ
  5. Γίνεσαι επιθετικός
  6. Ψάχνεις τρόπο να απιστήσεις
  7. Παρουσιάζεις την συνηθισμένη απόκριση στο άγχος (προβλήματα στον ύπνο, δυσκολία στην συγκέντρωση, χαμηλή ενέργεια, ευερεθιστότητα)
  8. Ακούς από τους γύρω σου σχόλια για την αρνητικότητα σου.

Τι Μπορείς να Κάνεις για να Βελτιώσεις την Ψυχολογία σου

Το ότι περνάς μια περίοδο με κακή διάθεση, δεν σημαίνει ότι αυτή θα διαρκέσει για πάντα και ότι είσαι αβοήθητος, ούτε ότι θα καταστρέψει μονίμως την σχέση σου.

Για να αποφύγεις την τάση να προβάλλεις την αρνητικότητα σου στους άλλους, θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να αναλάβεις την ευθύνη.

Μπορείς λοιπόν να παρέμβεις πριν πάρουν αυτή την τροπή και να οδηγήσεις την σχέση σου προς την κατεύθυνση που εσύ και η σύντροφος σου θέλετε.

Στη συνέχεια θα βρεις μια λύση, ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές:

Συμβουλές για το Πώς Μπορείς να Βελτιώσεις την Επιρροή της Ψυχολογίας στις Σχέσεις σου

#1. Επεξεργάσου τα Συναισθήματα Σου

Κάνε ό,τι περνά από το χέρι σου, ώστε να καταλάβεις τι ακριβώς αισθάνεσαι.

Σκέψου τι είναι αυτό που σε πιέζει και πώς θα μπορέσεις να το ξεπεράσεις, βλέποντας τα πράγματα αντικειμενικά.

Τα πράγματα δεν είναι πάντα τόσο άσχημα, όσο φαίνονται με μια πρώτη ματιά.

Τα περισσότερα καθημερινά προβλήματα είναι μικρές ενοχλήσεις και όχι μεγάλες καταστροφές. Προσπάθησε να καταλάβεις τη διαφορά τους.

Δες τα χαρακτηριστικά ανθρώπων με αυτοπεποίθηση.

#2. Μην Μεγαλοποιείς τα Προβλήματα

Περνώντας την κακή σου διάθεση στη σύντροφο σου, κάνεις κακό και στους δύο σας.

Τα αρνητικά συναισθήματα τραυματίζουν την σχέση και φθείρουν την οικειότητα.

Προτού φέρεις ένα πρόβλημα ενώπιον της συντρόφου σου, φρόντισε πρώτα να το αντιμετωπίσεις ήρεμα.

Μην ξεχνάς ότι η έλξη από πλευράς της γυναίκας είναι κάτι που αυξάνεται, όταν δείχνεις ικανός να αντιμετωπίσεις τα προβλήματα.

Όταν εσύ δίνεις μεγαλύτερη βαρύτητα στα προβλήματά σου από την πραγματική, τότε εσύ δίνεις και τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ψυχολογίας στις σχέσεις σου.

#3. Επικοινώνησε Με τη Σύντροφο Σου

Είναι αδύνατο η σύντροφος σου να καταλάβει από μόνη της τι ακριβώς σου συμβαίνει, αν δεν της εξηγήσεις.

Είναι καλύτερο να της μιλήσεις ξεκάθαρα και να ζητήσεις την υποστήριξη της, ώστε να βρείτε από κοινού μια λύση.

Τσέκαρε το βίντεο του Θέμη που ακολουθεί, για να μάθεις 5 τρόπους που θα απογειώσουν την επικοινωνία σου.

#4. Καλλιέργησε Θετική Διάθεση

Πολλοί πιστεύουν ότι οι καταστάσεις και ως εκ τούτου η διάθεση τους θα αλλάξουν χωρίς να κάνουν τίποτε, όταν έρθει η ώρα.

Φυσικά αυτό απέχει από την πραγματικότητα.

Θα χρειαστεί να καταβάλλεις προσπάθεια, προκειμένου να λύσεις τα προβλήματα σου και να διατηρήσεις θετική διάθεση, όμως είναι σημαντικό να κάνεις ό,τι περνά από το χέρι σου, ώστε να αλλάξεις προς το καλύτερο τη διάθεση σου και να δεις τα πράγματα από την θετική τους σκοπιά.

Δες το επεισόδιο του Apla+Andrika, για να μάθεις πώς θα καταφέρεις να αλλάξεις τον τρόπο που σκέφτεσαι.

#5. Γυμνάσου

Η γυμναστική θα σε βοηθήσει να καθαρίσεις το μυαλό σου και να δεις τα πράγματα πιο θετικά.

Κατά την άθληση ο εγκέφαλος εκκρίνει ορμόνες, όπως οι ενδορφίνες, η σεροτονίνη και η ντοπαμίνη, που συμβάλλουν στη μείωση του άγχους και στη δημιουργία αισθήματος ευεξίας.

Αν μάλιστα, αθλείσαι με την σύντροφο σου, μπορεί να είναι επωφελές για τη σχέση σας.

#6. Αύξησε τη Σωματική Επαφή

Τα φιλιά και η σωματική επαφή μπορούν να δημιουργήσουν καλύτερη σύνδεση στο ζευγάρι και μάλιστα με άμεσο τρόπο.

Με το άγγιγμα εκκρίνεται ένας νευροδιαβιβαστής ονόματι οξυτοκίνη, ο οποίος συμβάλλει στην ισχυροποίηση του δεσμού μεταξύ του ζευγαριού και δημιουργεί ένα έντονο συναίσθημα σύνδεσης.

Ακόμη, τόσο οι άντρες, όσο και οι γυναίκες ανταποκρίνονται στην οξυτοκίνη αισθανόμενοι ηρεμία και χαλάρωση, κάτι που μπορεί να συμβάλλει δραστικά στη βελτίωση της διάθεσης.

#7. Ζήτησε τη Βοήθεια Κάποιου Ειδικού

Υπάρχουν και περιπτώσεις που η ψυχολογία στις σχέσεις δημιουργεί προβλήματα που δεν θα μπορέσεις να αντιμετωπίσεις μόνος σου.

Αν νομίζεις ότι υπάρχει σημαντικό πρόβλημα κατάθλιψης ή κάποια άλλη διαταραχή, ίσως χρειαστεί να απευθυνθείς σε κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας.

Συμπέρασμα:

Η ψυχολογία στις σχέσεις παίζει κρίσιμο ρόλο.

Αν βρίσκεσαι σε κακή ψυχολογία και βλέπεις τα πράγματα αρνητικά, είναι σίγουρο ότι θα επηρεαστεί η σχέση σου.

Δεν πρέπει να απελπίζεσαι όμως.

Μπορείς να δοκιμάσεις τις παραπάνω συμβουλές ή αν χρειαστεί να απευθυνθείς σε κάποιον επιστήμονα, ώστε να βελτιώσεις την κατάσταση.

Πηγή
Ρεπορτάζ : Radio4.GR Σύνδεσμος

Άλλα τελευταία άρθρα Κατηγορίας