Που ποντάρει η Mazda με την επιστροφή στην ελληνική αγορά;

Που ποντάρει η Mazda με την επιστροφή στην ελληνική αγορά;

Με στόχο να «χτίσει» θέση στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου που με βοήθεια από τον τουρισμό ανακάμπτει, η εμβληματική ιαπωνική φίρμα Mazda επιστρέφει στην Ελλάδα μετά από μια οκταετία απουσίας. Όχημα επιστροφής ο Όμιλος Συγγελίδη που ήδη όλα αυτά τα χρόνια εξυπηρετούσε μέσα από το δίκτυό του τις ανάγκες υποστήριξης των οχημάτων της ιαπωνικής μάρκας που κυκλοφορούν στην Ελλάδα.

Σημαντικό, έτσι, ρόλο στην ανάπτυξη των πωλήσεων της Mazda αναμένεται να παίξει η ισχυρή παρουσία στην αγορά του Ομίλου Συγγελίδη που ήδη έχει ισχυρά brands στο χαρτοφυλάκιό του, όπως τη Γαλλική Citroen –  Peugeot, αλλά και τη Γερμανική Opel. Ο Όμιλος, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, έχει ένα περίπου 20% της συνολικής πίτας και ο στόχος μέσα από τη Mazda είναι σε πρώτη φάση να «τσιμπήσει» άλλη μία ποσοστιαία μονάδα.

Βέβαια πρέπει να σημειωθεί ότι η δυνατή παρουσία του Ομίλου στις προμήθειες οχημάτων για κρατικούς φορείς, αλλά και το δίκτυό του, όπως και η μεγάλη ανάκαμψη της αγοράς rent a car και leasing μπορεί να δώσει ώθηση στην εκ νέου διείσδυση της ιστορικής Mazda στην Ελλάδα. Παράλληλα πολλά θα παιχτούν και στην κινητικότητα του Ομίλου Συγγελίδη, να στηρίξει μέσα από ενέργειες, τις πωλήσεις Mazda σε κρίσιμες, κατηγορίες όπως τα μικρομεσαία όπου η σειρά 323 της Mazda έχει πολλές αξιώσεις, αλλά και τα SUV όπου η ιαπωνική φίρμα έχει να προτείνει ένα πολύ «δυνατό» όχημα. Μάλιστα με αυτό ο Όμιλος Συγγελίδης εμπλουτίζει την γκάμα του στην κατηγορία μετά την αποχώρηση από την ομπρέλα της Jeep.

Τούτων δοθέντων η εταιρία ξεκινά την πορεία της προς τον Έλληνα και την Ελληνίδα οδηγό ελπίζοντας να κατακτήσει μια θέση, όπως άλλοτε είχε καταφέρει με τα θρυλικά μικρά ημιφορτηγά, τα 323, τα πρωτοπόρα μικρά αλλά και διθέσιά της μοντέλα και να καλύψει το έδαφος που έχασε με την παράλληλη παρουσία μοντέλων της με τη ford (SUV και ημιφορτηγά που έβγαιναν σε συμπαραγωγή αλλά κόστιζαν πιο ακριβά).

Το πρώτο κατάστημα

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση η αρχή γίνεται με ένα κατάστημα -ναυαρχίδα στα νότια προάστια της Αθήνας, όπου  οι Έλληνες οδηγοί θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν την εμπειρία των τελευταίας σειράς αυτοκινήτων της Mazda, συμπεριλαμβανομένου του ολοκαίνουριου Mazda3, του Mazda MX-5, του κορυφαίου σε πωλήσεις διθέσιου roadster στον κόσμο, και του ηγέτη της κατηγορίας του, του Mazda CX-5 SUV. Μαζί με τα μικρά της αυτοκίνητα η εταιρία στοχεύει τόσο την ανάκαμψη των εισοδημάτων όσο και στην αναπτυσσόμενη αγορά leasing και rent a car.

O David McGonigle, Regional Director της Mazda Central and South East Europe, δήλωσε: “Είμαστε πραγματικά ενθουσιασμένοι με την έναρξη πωλήσεων των νέων μας οχημάτων στην Ελλάδα. Τα τελευταία χρόνια λαμβάναμε συνεχώς αιτήματα από ενδιαφερόμενους καταναλωτές για να κάνουμε τα αυτοκίνητά μας ξανά διαθέσιμα στην Ελλάδα και τώρα πιστεύουμε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή. Στον Όμιλο Συγγελίδη βρήκαμε έναν τοπικό συνεργάτη υψηλών προδιαγραφών, που κατανοεί το brand μας και θα διασφαλίσει μια επιτυχημένη επάνοδο σε μια αγορά, όπου η Mazda έχει μια μακρά ιστορία”.

Ο κ. Πολύχρονης Συγγελίδης, επικεφαλής των επιχειρήσεων Συγγελίδη σχολίασε: “Είμαστε πολύ ευτυχείς που η Mazda επέλεξε εμάς για αυτό το εγχείρημα, σε αυτή την σημαντική στιγμή για το brand. Είμαστε βέβαιοι ότι η μακροχρόνια δέσμευσή μας στην επίτευξη μιας ηγετικής θέσης στη εγχώρια αγορά αυτοκινήτου, παρέχοντας έναν ολοκληρωμένο συνδυασμό προϊόντων και υπηρεσιών και μια εμπειρία υψηλής ποιότητας στους πελάτες μας θα επιτρέψουν σε μια νέα γενιά Ελλήνων να ερωτευθούν τα αυτοκίνητα της Mazda.”.

Οι πωλήσεις

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αυξημένες κατά 22,6% ήταν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στη χώρα στο σύνολο του 2018, γεγονός που καθιστά πλέον την αγορά στην Ελλάδα σχετικώς ενδιαφέρουσα (ακόμη δεν έχει φτάσει στα επίπεδα προ κρίσης).

Αναλυτικά σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον Δεκέμβριο 2018 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 9.195 αυτοκίνητα (καινούρια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 8.833 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 4,1% (αύξηση 16,1% είχε παρουσιαστεί τον Δεκέμβριο 2017 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2016). Τα καινούρια αυτοκίνητα ανέρχονται σε 5.969 έναντι 5.905 που κυκλοφόρησαν τον Δεκέμβριο 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 1,1%.

Στο σύνολο του περυσινού έτους, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 190.847 αυτοκίνητα (καινούρια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 155.693 που κυκλοφόρησαν το 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 22,6 % (αύξηση 20,8% είχε παρουσιαστεί το δωδεκάμηνο του 2017 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2016). Τα καινούργια αυτοκίνητα ανέρχονται σε 110.769 έναντι 95.171 που κυκλοφόρησαν το 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 16,4%.

Παράλληλα, τον Δεκέμβριο πέρυσι κυκλοφόρησαν 1.287 νέες μοτοσικλέτες κυβισμού άνω των 50 cc (καινούριες και μεταχειρισμένες εξωτερικού) έναντι 2.563 τον αντίστοιχο μήνα του 2017, παρουσιάζοντας μείωση 49,8% (μείωση 61,9% είχε παρουσιαστεί τον Δεκέμβριο 2017 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2016). Οι καινούριες μοτοσικλέτες ανέρχονται σε 1.185 έναντι 2.472 που κυκλοφόρησαν τον Δεκέμβριο 2017, παρουσιάζοντας μείωση 52,1%.

Καθ’ όλο το 2018, κυκλοφόρησαν 36.806 νέες μοτοσικλέτες (άνω των 50 cc) έναντι 31.664 που κυκλοφόρησαν το 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 16,2% (μείωση 28,2% είχε παρουσιαστεί το 2017 σε σχέση με το 2016). Οι καινούριες μοτοσικλέτες ανέρχονται σε 33.377 έναντι 28.852 που κυκλοφόρησαν το 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 15,7%.

Γιώργος Αλεξάκης


Ρεπορτάζ : georgiou@reporter.gr (Γιώργος Γεωργίου) Σύνδεσμος

Loading...

Άλλα τελευταία άρθρα Κατηγορίας