Πρώτη δοκιμή: Opel Astra 1.2 145 ps

Πρώτη δοκιμή: Opel Astra 1.2 145 ps

Μπορεί να μην φαίνεται έντονα οπτικά, όμως το Astra άλλαξε και μάλιστα σημαντικά. Νέοι αποδοτικοί κινητήρες βενζίνης και diesel, νέα κιβώτια ταχυτήτων (μηχανικά και αυτόματα), βελτιωμένη αεροδυναμική και αναβαθμίσεις στις ηλεκτρονικές εφαρμογές ανανεώνουν ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μικρομεσαία μοντέλα της αγοράς.

 

Μόλις δείτε για πρώτη φορά το Opel Astra θα αναρωτηθείτε ποια είναι σημεία τα οποία άλλαξαν, αφού θα δυσκολευτείτε να εντοπίσετε τις διαφορές του από το προηγούμενο. Οι σχεδιαστές προτίμησαν να μην αλλάξουν σημαντικά την εμφάνισή του. Άλλωστε ως τώρα για αυτήν είχαν εισπράξει μόνο θετικά σχόλια.

Μικρές οπτικές διαφορές

Προσέξτε λίγο περισσότερο και θα βρείτε πολλές αλλαγές στα σημεία ή σε λεπτομέρειες. Έτσι, κατάφεραν να κάνουν την εικόνα του πιο μοντέρνα βάζοντας κάποια νέα στοιχεία όπως: Η νέα «τρισδιάστατη» μάσκα, που φαίνεται να «φτάνει» ως στα εμπρός φώτα, η διαφορετική σχεδίαση του προφυλακτήρα, και οι προβολείς IntelliLux LED Matrix. Ψάξτε λίγο παραπάνω και θα παρατηρήσετε αλλαγές στην αεροδυναμική.

 

Το ανανεωμένο Astra έχει ενεργές γρίλιες στη μάσκα, ποδιά κάτω από τον κινητήρα και πολλά επίπεδα τμήματα στο πάτωμα. Ο αεροδυναμικός συντελεστής Cd έχει πέσει από το 0,29 στο 0,26, κάτι που σύμφωνα με την Opel μεταφράζεται σε 4,5 g/km χαμηλότερες εκπομπές CO2 στις μετρήσεις WLTP. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα εντυπωσιακά πίσω φώτα LED με τη χαρακτηριστική σχεδίαση «wing» (σχήμα φτερού) της Opel.

Αναβάθμιση εσωτερικού

Η αναζήτηση περισσότερων αλλαγών μας οδηγεί στο εσωτερικό όπου και εδώ ελάχιστα πράγματα είναι διαφορετικά. Η σημαντικότερη αλλαγή είναι η οθόνη (υψηλής ευκρίνειας) στο κέντρο του ταμπλό, από την οποία χειρίζεστε το νέο σύστημα infotainment (υποστηρίζει πλήρως συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay, δέχεται φωνητικές εντολές στις πλούσιες εκδόσεις και προσφέρει πλοήγηση με ενημέρωση για την κίνηση, τις τιμές καυσίμου κ.λπ.). Επιπλέον συνδυάζεται προαιρετικά με νέες κάμερες εμπρός και πίσω.

Τα υλικά της καμπίνας δίνουν μία premium αίσθηση, με το μαλακό πλαστικό στο επάνω μέρος του ταμπλό και το πιο σκληρό χαμηλά σε αυτό, μακριά από την… αφή των επιβατών. Οι μεταλλικές λεπτομέρειες «σπάνε» το μαύρο στην piano black επένδυση και ενισχύουν την εικόνα upper class. Στην κεντρική κονσόλα, αλλά και κάτω από το υποβραχιόνιο θα βρείτε τις θέσεις για τα μικροαντικείμενα.

Χωρίς αλλαγές είναι και η χωροταξία (με πολύ καλούς χώρους), κάτι που βοηθά για να  φιλοξενηθούν και να ταξιδεύσουν με άνεση τέσσερα άτομα. Υπάρχει χώρος για το κεφάλι, τον ώμο και για τα πόδια ενηλίκων, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 370 λίτρων, θα μεταφέρει τις αποσκευές μιας οικογένειας. Αν «ρίξετε» τα πίσω (αναδιπλούμενα 60/40) καθίσματα έχετε 1210 λίτρα χώρου αποσκευών για… φόρτωμα.

Κίνηση οικονομίας και ευχαρίστησης

Αντιμετωπίσαμε το Astra των 1200 κ.εκ. και 145 ίππων καχύποπτα. Θεωρήσαμε πως ο κινητήρας των 1200 κ.εκ. με απόδοση 145 ίππων κάτι θα χάνει. Συνήθως είτε η ιπποδύναμη είναι στην θεωρεία, είτε αποδίδεται σε περιορισμένη κλίμακα στροφών, είτε πάλι η δύναμη είναι έντονα αισθητή και η κατανάλωση καυσίμου «πάει περίπατο». Στην περίπτωση του μοτέρ του Astra αναγκαστήκαμε να «ζητήσουμε συγγνώμη» από την Opel. Το κινητήριο σύνολο των 1,2 λίτρων είναι πολιτισμένο, με τον γνωστό τρικύλινδρο ήχο να μένει σε χαμηλά επίπεδα και να μην ενοχλεί. Αν πιέσετε στις υψηλές στροφές ανεβάζει την έντασή του και σας δίνει μία sport διάθεση. Η απόκριση του, είναι καλή και η δύναμη μοιρασμένη σε μεγάλο φάσμα στροφών, τόσο όσο χρειάζεται, χωρίς ξεσπάσματα και ομαλά χωρίς εξάρσεις. Το κιβώτιο συμπληρώνει τα κενά, όπου υπάρχουν. Βέβαια αν θέλετε το κάτι παραπάνω πρέπει να πιέσετε τον κινητήρα να δουλέψετε με το κιβώτιο και στο τέλος να κάνετε υποχωρήσεις στην οικονομία.

Ο κινητήρας είναι 6 κιλά πιο ελαφρύς από τον 1.000άρη, που αντικαθιστά. Σε συνδυασμό με το αναβαθμισμένο σύστημα διεύθυνσης και τις αλλαγές στην ανάρτηση (νέο set-up, νέες ρυθμίσεις στο πλαίσιο) δημιουργείται ένα σύνολο που προσφέρει περισσότερη ακρίβεια και καλύτερο έλεγχο, χωρίς να αλλάζει τον φιλικό και προβλέψιμο χαρακτήρα του Astra. Αν και πρόθεση των ανθρώπων της Opel είναι να προσφέρουν ένα αποδοτικό αυτοκίνητο, εφόσον κάποιος θελήσει να «διασκεδάσει» λίγο παραπάνω δε θα απογοητευτεί. Το νέο Astra είναι (τηρουμένων των αναλογιών) fun to drive, όχι ότι πλησιάζει τα τις εκδόσεις OPC, αλλά δεν είναι βαρετό. Μάλιστα κάνει όλα τα παραπάνω χωρίς να έχει τα μειονεκτήματα της sport σκληρής και χωρίς άνεσης ανάρτησης.

Συμπέρασμα

Μπορεί το ανανεωμένο Astra να μην έχει διαφοροποιηθεί πολύ εμφανισιακά, όμως οι αλλαγές που έχουν γίνει  στα μηχανικά μέρη του είναι πολλές. Μάλιστα είναι αυτές, που θα το διατηρήσουν ανταγωνιστικό για αρκετά χρόνια ακόμη. Ο 1200σάρης κινητήρας είναι η ψυχή της κατασκευής η οποία συνδυάζεται πολύ καλά με το 6τάχυτο κιβώτιο αλλά και με το πακέτο πλαισίου και ανάρτησης.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.199 cc

Ισχύς: 130 PS/5.500 rpm

Ροπή: 22,5 kgm/2.000 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,9 sec

Τελική ταχύτητα: 215 km/h

Μεικτή κατανάλωση: 4,3 l/100 km

Εκπομπές CO2: 99 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 89 €

Βάρος: 1.280 kg (με οδηγό)

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.370/1.809/1.485 mm

Μεταξόνιο: 2.605 mm

Χώρος αποσκευών: 370 lt

Τιμή: από 19.750 €

The post Πρώτη δοκιμή: Opel Astra 1.2 145 ps appeared first on NewsAuto.gr.


Ρεπορτάζ : Γιώργος Σκευοφύλαξ Σύνδεσμος

Άλλα τελευταία άρθρα Κατηγορίας