Σχεδόν μετά από 50 χρόνια ως ο δουλευταράς του Στρατού των ΗΠΑ, το Kiowa ξαναπετάει στην Ελλάδα

Σχεδόν μετά από 50 χρόνια ως ο δουλευταράς του Στρατού των ΗΠΑ, το Kiowa ξαναπετάει στην Ελλάδα

Από την είσοδο του στην ενεργό υπηρεσία το 1969 μέχρι την απόσυρση του από τον Στρατό των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής (ΗΠΑ), το ελικόπτερο Kiowa υπηρέτησε στον Στράτο των ΗΠΑ ως ένα ελαφρύ ελικόπτερο επιτήρησης και αναγνώρισης.

Εβδομήντα Kiowa Warrior που είχαν περιέλθει σε καθεστώς μακροχρόνιας αποθήκευσης στην έρημο Αριζόνα παραδόθηκαν στην Ελλάδα στο πλαίσιο προγράμματος Στρατιωτικών Πωλήσεων Εξωτερικού (FMS).

Το ξεχωριστό και αξιοσέβαστο ελικόπτερο OH-58 Kiowa, που μπήκε στην ναφθαλίνη και καθηλώθηκε στην ξηρή έρημο της Αριζόνα, αφότου αποσύρθηκε από την υπηρεσία του Στρατού των ΗΠΑ μετά από περίπου 50 χρόνια, ξαναβρίσκει τα φτερά του στην Ελλάδα.

Για έναν πιλότο της Αεροπορίας Στρατού των ΗΠΑ, αυτό είναι επίσης μια ευκαιρία να επιστρέψει στο κάθισμα μιας ιστορικής πλατφόρμας και να μοιραστεί την γνώση και τις πτητικές του δεξιότητες με την νέα γενιά Ελλήνων πιλότων.

“Ημουν τυχερός με αυτήν (FMS) υπόθεση καθώς πριν την αλλαγή στα Apache ήμουν εκπαιδευτής πιλότος στα Kiowa”, δήλωσε για την επιλογή του ο Αρχι – Ανθυπασπιστής (CW3) Τζόν Μίντοους, εκπαιδευτής πιλότος Αεροπορίας Στρατού της Διοίκησης Συνδρομής Ασφάλειας του Στρατού των ΗΠΑ (USASAC).

Ο Μίντοους τοποθετήθηκε στον Οργανισμό Συνδρομής Ασφάλειας Διαχείρισης Εκπαίδευσης της USASAC στο Φορτ Μπράγκ στην Βόρεια Καρολίνα, και είναι ο επικεφαλής της ομάδας για το αρχικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα των ελληνικών OH-58D όπως επίσης η πρώτη Ομάδα Πεδίου Τεχνικής Βοήθειας OH-58D που αναπτύχθηκε στην Ελλάδα.

Συνολικά 70 ελικόπτερα Kiowa Warrior παραδοθήκαν στην Ελλάδα στις αρχές του 2018 στο πλαίσιο προγράμματος FMS υπό την διαχείριση της USASAC.

©John Zimmerman/Army Futures Command |Τριάντα έξι ελικόπτερα περιμένουν να φορτωθούν σε πλοίο μεταφοράς στο λιμάνι του Τζάκσονβιλ στην Φλόριντα.

Τα ελικόπτερα ξεφορτώθηκαν στο λιμάνι του Βόλου την 16η Μαΐου και έπειτα με μικτά πληρώματα Αμερικανών και Ελλήνων πετάξαν στην βάση της Αεροπορίας Στρατού στο Στεφανοβίκιο όπου πραγματοποιείται η εκπαίδευση των πιλότων και τεχνικών.

“Η απόκτηση των ελικοπτέρων Kiowa Warrior από την Ελλάδα βοηθάει στην οικοδόμηση των εταιρικών ικανοτήτων με την κάλυψη του κενού στην απαίτηση της Ελλάδας για ένα οπλισμένο ή αναγνωριστικό ελικόπτερο”, δήλωσε ο Άντριου Νοϊσέφερ διευθυντής προγράμματος USASAC στην Ελλάδα.

©John Zimmerman/Army Futures Command | Φόρτωση ενός από τα έξι πτητικά ελικόπτερα στο μεταφορικό πλοίο στο λιμάνι του Τζάκσονβιλ στην Φλόριντα.

Τα ελικόπτερα Kiowa, από την απόκτηση τους το 1969, ήταν ανεκτίμητα για τον Στρατό των ΗΠΑ ως ελαφριά αεροσκάφη επιτήρησης και αναγνώρισης και ανέλαβαν αμέσως δράση υποστηρίζοντας τις πολεμικές επιχειρήσεις των ΗΠΑ στο Βιετνάμ.

“Το Kiowa Warrior ήταν ένα ζωτικής σημασίας και αναντικατάστατο μέσο του Στρατού των ΗΠΑ”, τόνισε ο Μιντοούς. “Μετά τον παροπλισμό του, οι Στρατιώτες στο έδαφος και οι Πιλότοι εύχονταν να το κρατούσαμε ακόμα”.

©John Zimmerman/Army Futures Command | Πέντε ελικόπτερα OH-58D βρίσκονται στον διάδρομο του ελληνικού Στρατού έτοιμα για την εκπαίδευση στην βάση της Αεροπορίας Στρατού στο Στεφανοβίκειο.

Το 2013 σχεδόν 350 ελικόπτερα τεθήκαν εκτός υπηρεσία στο πλαίσιο των προσπαθειών του Στρατού των ΗΠΑ να εκσυγχρονίσει τον αεροπορικό στόλο του. Το νεότερο και πιο περίπλοκο AH-64 Apache επιλέχθηκε για να εκπληρώσει τους ρόλους του Kiowa μέχρι να αναπτυχθεί το μελλοντικό αεροσκάφος κάθετης ανύψωσης.

Σύμφωνα με την εταιρεία Bell Helicopters, από το 2013, το αεροπλαίσιο του OH-58 διέθετε περισσότερες από 820000 ώρες μάχης από την αρκετών δεκαετιών υπηρεσία του. Κατά τη διάρκεια των πολέμων που ακολούθησαν την 11η Σεπτεμβρίου (9/11), η έκδοση OH-58D, γνωστή και ως Kiowa Warrior, μετρούσε σχεδόν το 50% από όλες τις αεροπορικές αναγνωριστικές και επιθετικές αποστολές που εκτελεστήκαν στο Αφγανιστάν, το υψηλότερο ποσοστό χρήση για οποιοδήποτε αεροσκάφος του Στρατού των ΗΠΑ.

Τώρα σε κατάσταση μακροχρόνιας αποθήκευσης στην “μάντρα” της βάσης της Αεροπορίας των ΗΠΑ, Ντέιβις – Μόνθαν, στην Αριζόνα, ο Στρατός σκέφτεται να προσφέρει τα ελικόπτερα Kiowa ως Πλεονάζον Αμυντικό Υλικό (EDA) και να τα διαθέσει σε επιλεγμένους συμμάχους και εταίρους.

OH-58D Kiowa Warrior

©ΓΕΣ | OH-58D Kiowa Warrior στο λιμάνι του Βόλου.

Η Ελλάδα διέκρινε την ευκαιρία να αναβαθμίσει τις αμυντικές της ικανότητες και απέκτησε τα ελικόπτερα σε χαμηλό κόστος καθώς αυτό απαιτήθηκε μόνο για την συσκευασία, την φορτοεκφόρτωση και την μεταφορά, όπως επίσης και τις επισκευές που ίσως να απαιτηθούν.

Όμως η επαναφορά ενός αεροσκάφους σε κατάσταση υπηρεσίας με τον Στρατό, ακόμα και αν φαινομενικά απλή για ένα ελικόπτερο της δεκαετίας του ’60, απαιτεί μια καλά εκπαιδευμένη και υψηλής ειδίκευσης ομάδα αεροπόρων και τεχνιτών για να πετάξουν και συντηρήσουν τα ελικόπτερα.

Χρησιμοποιώντας ενα πακέτο ολοκληρωμένης προσέγγισης, τα μέλη της ομάδας USASAC, μαζί με τους συνεργάτες τους από την Διοίκηση Πυραύλων και Αεροπορίας του Στρατού των ΗΠΑ, φρόντισαν ώστε η μεταφορά, τα ανταλλακτικά, οι προμήθειες και η εκπαίδευση να συνυπολογιστούν κατά την εξέλιξη της FMS σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα ώστε να διασφαλιστεί η συνεχόμενη πρόοδος.

Ο Μιντοούς συμμετείχε στην υπόθεση των ελληνικών OH-58D από τα πρώτα στάδια και κλήθηκε να ξεπεράσει πολλές δυσκολίες ώστε να συγκεντρώσει το πρόγραμμα.

OH-58D Kiowa Warrior

©John Zimmerman/Army Futures Command | Ο Αρχι-Ανθυπασπιστής (CW3) Τζον Μίντοους, αριστερά, στέκεται μαζί με τον Διοικητή Τάγματος εκπαίδευσης ελικοπτέρων του Ελληνικού Στρατού το λιμάνι του Βόλου, πριν την πτήση των νεοαφιχθέντων ελικοπτέρων στην αεροπορική βάση Αεροπορίας Στρατού στο Στεφανοβίκειο.

“Πήγαινα συχνά στο Φόρτ Ιουστις στην Βιρτζίνια για να βοηθήσω στην αποκατάσταση των Kiowa και ξεκίνησα να τα πετάω ξανά με σκοπό να υποστηρίξω την αποστολή της εκπαίδευσης”, δήλωσε ο Μίντοους.

Αν και αρχικά είχε τοποθετηθεί ως Αντιπρόσωπος Αξιωματικός Σύμβασης και κυβερνητικός εκπρόσωπος πιλότος, ο Μίντοους είχε τις ικανότητες και την εμπειρία να κάνει πολλά περισσότερα και επίσης επιλέχθηκε για να εκτελέσει τα καθήκοντα του εκπαιδευτή.

Αφότου ο Μίντοους και η ομάδα του έφεραν το πρόγραμμα στο ελληνικό έδαφος αντιμετώπισαν αριθμό δυσκολιών, που σχετίζονταν κατά βάση με την συντήρηση και την επιμελητεία.

“Το ελληνικό σύστημα συντήρησης και επιμελητείας, αν και αποτελεσματικό, είναι πολύ διαφορετικά από τα συστήματα των ΗΠΑ”, δήλωσε ο Μίντοους. “Αν χαλούσε κάτι, και δεν ήταν απλό θέμα, όποια ανταλλακτικά χρειάζονταν έπρεπε να ταξιδέψουν απο τις ΗΠΑ στην Ελλάδα, το οποίο προσθέτει σημαντικό χρονικό διάστημα από την απαίτηση των ανταλλακτικών μέχρι την αντικατάσταση τους. Υπό αυτές τις συνθήκες, οι Έλληνες τεχνίτες ήταν εξαιρετικοί. Κάνουν θαυμάσια δουλεία στο να μάθουν και να συντηρούν αυτό το ελικόπτερο”.

Επίσης, ο Μίντοουνς γνώριζε ότι η παράδοση αυτού του ελικοπτέρου στην Ελλάδα θα συνεισέφερε σημαντικά στα εθνικά τους συμφέροντα.

Hellenic Army receives 70 Kiowa and 10 Chinook helicopters

Υπ.Εθ.Α. | OH-58 Kiowa Warrior

“Ηταν εκπληκτικό να βλέπεις την Ελλάδα να αποκτάει αυτήν την ικανότητα και να αποτελεί μέρος της”, δήλωσε ο Μίντοους. “Η αποστολή είχε σκοπό ώστε το Kiowa και οι Πιλότοι που θα δημιουργήσει να συμπληρώσουν σε μεγάλο βαθμό την ήδη ισχυρή ελληνική Αεροπορία Στρατού”.

Μέχρι σήμερα, στο πλαίσιο του προγράμματος FMS, τουλάχιστον 10 χώρες διαθέτουν OH-58 στο οπλοστάσιο τους με την Κροατία, την Τυνησία και την Ελλάδα να είναι οι πιο πρόσφατες.

Σημείωση Συντάκτη: Το OH-58 είναι ένα μονοκινητήριο, μονού στροφείου στρατιωτικό ελικόπτερο που χρησιμοποιείται κυρίως για επιτήρηση, την γενική χρήση και την υποστήριξη άμεσων πυρών. Η έκδοση OH-58D Kiowa Warrior χρησιμοποιείται κυρίως ως ελαφρύ ελικόπτερο ένοπλης αναγνώρισης για την υποστήριξη των στρατευμάτων που αγωνίζονται στο έδαφος.
Richard Bumgardner

Απόδοση/Μετάφραση απο το businessinsider.in για την Προέλαση.

Σχετικά άρθρα


Ρεπορτάζ : Doukas Gaitatzis Σύνδεσμος

Άλλα τελευταία άρθρα Κατηγορίας