Τώρα το καλοκαίρι, αναθέστε καθήκοντα στα παιδιά!

Έχετε αναλογιστεί ποτέ ότι κάποιες φορές η έννοια της επιτυχίας μπορεί να βρίσκεται μέσα στο σπίτι και στο τι κάνουν τα παιδιά εκεί; Σύμφωνα με έρευνες, το να αναλάβει ένα παιδί να κάνει δουλειές του σπιτιού ενισχύει τις δεξιότητες του, την αίσθηση ευθύνης και την αυτοπεποίθησή του, βασικά χαρακτηριστικά τα οποία αποτελούν προϋποθέσεις για μία καλή και ευτυχισμένη ζωή. Και το καλοκαίρι είναι η καλύτερη εποχή του χρόνου για την επίτευξη των παραπάνω καθώς τα παιδιά είναι ξεκούραστα και ελεύθερα από το διάβασμα, τις δραστηριότητες και το κυνήγι της επιτυχίας.

Σε μια διαχρονική μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο της Μινεσότα και συμμετείχαν 84 παιδιά σε 4 φάσεις της ζωής τους (στην προσχολική ηλικία, στην ηλικία των 10 ετών, των 15 ετών και στην ηλικία των 25 ετών) αποδείχθηκε ότι τα παιδιά που αναλάμβαναν τις δουλειές του σπιτιού από την ηλικία των 3 ετών είχαν καλύτερες διαπροσωπικές σχέσεις με την οικογένειά και τους φίλους, περισσότερα ακαδημαϊκά επιτεύγματα, βρήκαν πιο γρήγορα δουλειά και ήταν πιο αυτόνομα σε σχέση με τα παιδιά που δεν αναλάμβαναν καθήκοντά ή ανέλαβαν στην εφηβεία τους!

Πώς καλλιεργούμε τη συναίσθηση των αμοιβαίων υποχρεώσεων στα παιδιά

  • Προγραμματισμός καθηκόντων: Δίπλα στο κενό πρόγραμμα των διακοπών, μπορείτε να γράψετε τα καθήκοντα του παιδιού ώστε να τηρείται η συνέπεια και να αντιλαμβάνεται το παιδί ότι είναι μέρος του προγράμματός του.
  • Παιχνίδι: Τα παιδιά αγαπούν ό,τι φαίνεται παιχνίδι. Μπορεί για παράδειγμα η πρώτη πίστα να είναι να ταξινομήσει τα ρούχα σε καθαρά και βρώμικα, ή σε χρωματιστά και λευκά και η επόμενη πίστα να είναι να βάλει πλυντήριο.
  • Αποφυγή της αμοιβής: Συνήθως οι γονείς προσφέρουν αντάλλαγμα όταν το παιδί κάνει κάποια δουλειά του σπιτιού. Αυτό δεν βοηθάει στην ενίσχυση της ενσυναίσθησης γιατί έτσι το παιδί μετατρέπει μια αλτρουιστική πράξη σε συναλλαγή.
  • Καθήκοντα: Προκειμένου να καλλιεργηθεί η ενσυναίσθηση, είναι καλό τα καθήκοντα που αναλαμβάνει το παιδί να αφορούν και στους άλλους και όχι μόνο στον εαυτό του. Για παράδειγμα, μπορεί το παιδί να βοηθήσει σε κάτι που θα απαλλάξει τα άλλα μέλη της οικογένειας, όπως να μαζέψει τα πιάτα όλων. Αν η μοναδική του υποχρέωση είναι να τακτοποιεί το δωμάτιό του, τότε προωθείται η ατομικότητα και όχι η φροντίδα για τους άλλους.
  • Προτροπή: Ο τρόπος που θα πούμε στο παιδί να κάνει τα καθήκοντα έχει σημασία. Οι ειδικοί συστήνουν ότι είναι καλύτερα να πούμε «Ας κάνουμε τώρα όλοι τις δουλειές μας» από το να πούμε «Κάνε τώρα τις δουλειές σου».

Τιμωρία ή υποχρέωση;
Τα καθήκοντα του σπιτιού δεν είναι τιμωρία, ούτε κάτι κακό και με αυτό τον τρόπο πρέπει να αντιμετωπίζονται από όλους. Τα πρότυπα είναι σημαντικά: αν η μητέρα γκρινιάζει για το πλύσιμο των πιάτων, είναι λογικό να γκρινιάξει και το παιδί για το μάζεμα των παιχνιδιών του.

Οι δουλειές του σπιτιού δεν είναι μόνο καθήκον και υποχρέωση, είναι και ένας τρόπος να δείχνουν τα μέλη της οικογένειας ότι νοιάζονται το ένα για το άλλο. Έχοντας αυτή τη σκέψη στο μυαλό τους οι γονείς, θα ενισχύσουν την ενσυναίσθηση στο παιδί με ένα όμορφο και διασκεδαστικό τρόπο.

Loading...

Άλλα τελευταία άρθρα Κατηγορίας