Ψυχραιμία και μέτρο η αντιβίωση στον «κορονοϊό» της αγοράς

Ψυχραιμία και μέτρο η αντιβίωση στον «κορονοϊό» της αγοράς

Η με μέτρο κατανάλωση, η αποφυγή τάσεων υπεραποθεματοποίησης προϊόντων και η αποφυγή καταστάσεων πανικού είναι η συνταγή [ου προτείνουν οι παράγοντες της αγοράς ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα ανατιμήσεων αλλά και άδειων ραφιών στα σούπερ μάρκετ λόγω της έλευσης του κορονοϊού στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με όσα τονίζουν θα πρέπει σε αγορές τους στα φαρμακεία ή σε καταστήματα τροφίμων να προμηθεύονται μετρημένες ποσότητες, ανάλογα με τις πραγματικές ανάγκες κι όχι με βάση κριτηρίων πανικού.

Στο μεταξύ βέβαια σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων, όπως αντισηπτικά, μάσκες, μαντηλάκια καθαρισμού, πάνες, αλλά και τρόφιμα, (αλεύρι, μακαρόνια, όσπρια κτλ) παρατηρείται αύξηση της κατανάλωσης έως και 50%.  Συνολικά στη Β. Ελλάδα όπου και το πρώτο κρούσμα ο τζίρος των αλυσίδων έχει αυξηθεί κατά 15%. Σε σχέση με την τάση των πρώτων δυο μηνών του έτους ο ρυθμός αυτός είναι πολλαπλάσιος αν υπολογίσει κανείς ότι η μέση αύξηση πωλήσεων ήταν στ 3% περίπου.

Παράλληλα καταγράφονται ανοδικές τάσεις σε κάποιες τιμές ειδικά υλικού υγιεινής, όπως αντισηπτικά υγρά και μαντηλάκια που κυμαίνονται από το 4 κι φτάνουν το 18% (λίτρο αντισηπτικού) ανάλογα με το είδος, σε αναρτήσεις στο skorutz.gr. Βέβαια εκεί υπήρχε ούτως ή άλλως αναγραφή εκπτωτικών τιμών πριν το ξέσπασμα του ιού οπότε ουσιαστικά καταγράφεται ένα rebound σε επίπεδα που βρίσκει κανείς προϊόντα τώρα σε επίσημες αλυσίδες.

Σε κάθε περίπτωση όμως αυτό που τονίζεται είναι η ανάγκη για ψυχραιμία ώστε να αποφευχθούν παρατράγουδα, ελλείψεις και βέβαια αρρυθμίες. Οι παράγοντες της αγοράς βέβαια τονίζουν ότι εφόσον υπάρχει ομαλή ροή ζήτησης τα κανάλια των προμηθευτών μπορούν να αντέξουν.

Συντάκτης: Γιώργος Αλεξάκης

Ρεπορτάζ : Aftodioikisi Publisher Σύνδεσμος

Άλλα τελευταία άρθρα Κατηγορίας